Curriculum

Unul din sensurile multiple ale termenului de „curriculum” face trimitere la „drum, parcurs”. Esența traseului curricular și extracurricular la Wendy School, se va face prin centrarea actului educativ pe elev, prin adaptarea demersului didactic la nevoile de învățare individuale ale fiecarui copil in parte, ce implică folosirea de strategii educaționale complementare și materiale didactice multiple și interactive.

Curricula educațională britanică este o abordare complet integrată și menită a îndeplini toate cerințele elevilor prin metode diferențiate de predare. Programul educaţional britanic stimulează inteligența, imaginația și abilitățile fiecărui copil, prin identificarea și celebrarea trăsăturilor care îi fac unici.

Grupele de copii sunt constituite după criteriul vârstei, conform nivelelor din învățamântul preșcolar britanic:

Nursery: 2-3 ani, 3-4 ani

Reception: 4-5 ani

Year 1: 5-6 ani.

Year 2: 6-7 ani

Year 3: 7-8 ani

Year 4: 8-9 ani

Year 5: 9-10 ani

GRADINITA – NURSERY & RECEPTION

La Wendy School – nivelul prescolar, limba engleza este vorbita pe tot parcursul zilei si ne vom orientăm după curriculum preșcolar britanic, bazat pe Early Years Foundation Stage & Statutory Framework.

Principiile EYFS ghideaza activitatea tuturor educatorilor și sunt grupate în patru teme distincte, dar complementare:

Copilul este unic / A unique child

Relatii Pozitive / Positive Relationships

Medii Propice / Enabling Environments

Invatare si Dezvoltare / Learning and Development

Există șase domenii de învățare și dezvoltare pe care le folosim atunci când facem observatiile, evaluarile și planificarile pentru nevoile individuale ale fiecarui copil, iar acestea se reflecta în călătoria de învățare și in planificarea personalizata.

Domenile de învățare și dezvoltare ne permit sa motivam constant copilul, sa-l ajutam sa se dezvolte si sa reuseasca in viata de adult.

  1. Dezvoltarea personala, sociala si emotionala

  2. Dezvoltarea fizica

  3. Dezvoltarea comunicarii, limbajului si alfabetizarii

  4. Matematică

  5. Ințelegerea lumii inconjuratoare

  6. Dezvoltarea creativa

 

SCOALA – YEAR 1 – YEAR 5

Invatamantul primar se adreseaza copiilor cu varsta cuprinsa intre 5 – 11 ani.

In aceasta etapa elevii parcurg o gama variata de materii, obiectivul principal al scolii primare fiind acela de a-i invata sa scrie, sa citeasca si sa stapaneasca matematica elementara. Dar tot scoala primara este cea care pune bazele necesare pentru studiul stiintelor naturale, geografiei, istoriei si stiintelor sociale.

Curriculumul studiat la Wendy School, este gândit în așa fel încât orice absolvent al scolii, să-și continue studiile atât în instituțiile de învățământ din România, cât și în școli internaționale si in programe IGCSE (International General Certificate of Secondary Education)

Conținuturile programelor școlare pe baza cărora se planifică activitatea din Wendy School, sunt avizate de Ministerul Educației și Nationale si sunt abordate într-o manieră modernă folosind metodologia Învățarea prin Cooperare (Cooperative Learning) și o abordare holistică, inovatoare, centrată pe elev.

Programa școlară impusă de Ministerul Educației Naționale este îmbogățită cu un pachet curricular opțional, de natură integrativă, dintr-o perspectivă holistică. Disciplinele școlare obligatorii sunt secondate de cursuri specifice curricumului britanic (BC-British Curriculum).

Orele de Drama (educație dramatică) și cele de PSHE (dezvoltare personală) sunt o dovadă a atenției deosebite acordate valorizării potențialului individual, dincolo de cel de vârstă.

Orele de studiu individual în clasă / acasă funcționează ca o disciplină intelectuală menită să releve abilități variate, precum obiceiul de a studia, de a culege informații, de a aprofunda materia studiată la orele de curs, dar și de a stimula inițiativa, independența și responsabilitatea elevilor.

Atât activităţile educative obligatorii cât şi programul extraşcolar sunt variate, adaptate în funcţie de particularităţile vârstei şi de ritmul propriu de învăţare al fiecărui copil.